Biancarosa, G., & Shanley, L. (2016). What Is Fluency? Í K. D. Cummings & Y. Petscher (Ritstj.), The Fluency Construct: Curriculum-Based Measurement Concepts and Applications (bls. 1–18). Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4939-2803-3_1
Cahill, C., Horvath, K., McGill-Franzen, A. og Allington, R. L. (2013). No more summer-reading loss. New Hampshire: Heineman.
Cartwright, K. B. og Duke, N. K. (2019). The DRIVE model of reading: Making the complexity of reading accessible. The Reading Teacher, 73(1), 7-15.
Duke, N. K., Ward, A. E. og Pearson, P. D. (2021). The science of reading comprehension instruction. The Reading Teacher, 74(6), 663-672.
Flanagan, D. P. og Kaufman, A. S. (2009). Essentials of WISC®-IV Assessment. (2. útg.). Hoboken, New Jersey. Wiley & Sons.
Guðbjörg R. Þórisdóttir (2021). Leiðbeiningar með matsramma fyrir lesfimi. Kópavogur: Menntamálastofnun.
Hattie, J. (2009). Visible learning: A synthesis of over 800 meta-analyses relating to achievement. New York: Routledge.
Helga Sigurmundsdóttir (2011). Að þjálfa færni í umskráningu. Í Steinunn Torfadóttir (ritstj.), Leið til læsis: Handbók (bls. 85-92). Reykjavík: Námsmatsstofnun og Háskóli Íslands.
Hoover , W. A. og Tunmer, W. E. (2019). The cognitive foundations of reading and its acquisition: A framework with applications connecting teaching and learning. í R. Malatesha Joshi (ritsj.), Literacy Studies: Perspectives from cognitive neruosciences, linguistics, psychology and education, (20). Springer.
Kuhn, M. R., Schwanenflugel, P. J. og Meisinger E. B. (2010). Aligning theory and assessment of reading fluency: Automaticity, prosody and definitions of fluency. Reading Research Quarterly, 45(2), 230-251.
LaBerge, D., og Samuels, S. J. (1974). Toward a theory of automatic information processing in reading. Cognitive Psychology, 6(2), 293–323. https://doi.org/10.1016/0010-0285(74)90015-2
Lembke, E. S., Carlisle, A., og Poch, A. (2016). Using Curriculum-Based Measurement Fluency Data for Initial Screening Decisions. Í K. D. Cummings & Y. Petscher (Ritstj.), The Fluency Construct (bls. 91–122). Springer New York. https://doi.org/10.1007/978-1-4939-2803-3_4
Logan, G. D. (1997). Automaticity and reading: Perspectives from the instance theory of automatization. Reading & Writing Quarterly, 13(2), 123–146. https://doi.org/10.1080/1057356970130203
Sattler, J. M. (2018). Assessment of children: Cognitive foundations. (6. útgáfa). San Diego: Jerome M. Sattler, Publisher.
Sigurgrímur Skúlason (2020). Túlkun á niðurstöðum stuðningsprófanna Orðleysur og Sjónrænn orðaforði í Lesferli: Aldursviðmið og réttmæti. Glæður: Fagtímarit Félags íslenskra sérkennara, 30, 102-113.
Sigurgrímur Skúlason, Auðun Valborgarson og Guðbjörg R. Þórisdóttir (2021). Túlkun á niðurstöðum stuðningsprófa í Lesferli: Aldursviðmið fyrir Orðleysulestur og Sjónrænan orðaforða (2. útgáfa). Kópavogi: Menntamálastofnun.
Steinunn Torfadóttir (2011). Leið til læsis. Í Steinunn Torfadóttir (ritstj.), Leið til læsis: Handbók (bls. 11-14). Reykjavík: Námsmatsstofnun og Háskóli Íslands.